دستگاه تکار ، تکنولوژی پیشرفته دیاترمی و دارای استاندارد CE اروپا و FDA  آمریکا می باشد که بهترین نتیجه را در کوتاهترین زمان ممکن، محقق می کند. این دستگاه فوق پیشرفته، میدان الکترومغناطیسی با امواج کوتاه تولید میکند که جهت میدان با توجه به فرکانس امواج کوتاه، به طور دائم تغییر کرده و همین میدان متغیر دارای آثار فیزیولوژیکی و درمانی بسیار گسترده میباشد.

13 Use duplication

• پس از جراحی ها
  • بهبود پارگی و کشیدگی عضلات و تاندون
  • بهبود پارگی و کشیدگی لیگامانی
  • روی نقاط ماشه ای (Trigger Point)
  • آسیبهای حاد و مزمن
  • بهبود علایم بیرون زدگی دیسک
  • درمان پیچ خوردگیها
  • و…

با استفاده از تکار میتوان طیف وسیعی از درمان های منحصر به فرد را برای آسیبهای حاد و مزمن انجام داد.

14 Electromagnetic current

در حقیقت تکار،  جریان الکترومغناطیس با فرکانس بالا و طول موج کوتاه (300 کیلوهرتز، 500 کیلوهرتز و 1 مگاهرتز) است که با توجه به تشخیص پزشک معالج، جناب آقای دکتر محسنی فر، میتواند به دو صورت مختلف تنطیم شود که هم بافتهایی با الکترولیت زیاد مثل عضله و هم بافت یا بافتهای متراکم مثل استخوان و لیگامان را درمان کند.

در درمان با تکار، یک الکترود صفحه اي از جنس استیل ضد زنگ با کرم مخصوص که علاوه بر عبور میدان الکترومغناطیسی، خاصیت درمانی نیز دارد، به منظور دریافت بهتر میدان پوشانده میشود و الکترود دیگر، الکترود متحرك بوده که روي قسمتی از بدن که تحت درمان با تکار است، حرکت داده میشود؛ به منظور حرکت آسان، برقراري و عبور بهتر میدان الکترومغناطیسی و درمان مؤثرتر، از کرم هادي در زیر این الکترود نیز استفاده می گردد. به طور کلی بافتها به دو طریق در داخل میدان امواج کوتاه قرار میگیرند: 1) capacitive  بافتها تحت تاثیر میدان نوسان دار الکتریکی قرار میگیرند 2) resistive  بافتها تحت تاثیر میدان مغناطیسی نوسان دار قرار میگیرند.

15 Subspecialized physiotherapy

فیزیوتراپی فوق تخصصی دکتر محسنی فر با تجهیزات فوق پیشرفته آماده خدمت رسانی به تمامی عزیزانی است که به دلیل مشکلات حرکتی، دردهای تیرکشنده، بی حسی و … از لذت زندگی بدون مشکل دور مانده اند. دستگاه تکارتراپی فوق پیشرفته فیزیوتراپی تخصصی دکتر محسنی فر با بهترین عملکرد سبب بهبود سریع شده و سپس با تکمیل دوره درمان، اثرات ماندگار این تکنولوژی پیشرفته را کاملا احساس خواهید کرد.

تکارتراپی، سبب انجام ترمیم طبیعی بدن را از طریق  بهبود خون رسانی و اکسیژن رسانی تمام بافتهای بدن به ویژه بافتهای عمقی مثل عضلات و تاندونها ، بهبود و افزایش تبادل سلولی و بهبود گردش مواد میشود که این مکانیزمها به بهبود و ترمیم عملکرد عضلانی و مفصلی سرعت بخشیده و فیزیوتراپی، بهترین نتیجه را خواهد داشت و بافتهای آسیب دیده یا کوتاه شده با سرعت بیشتری ترمیم شده و همچنین عملکرد عضلانی و مفصلی، دامنه های حرکتی مفاصل بهبود یافته  و در نتیجه، فیزیوتراپی در کوتاهترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را داشته باشد.

موارد منع استفاده

• خون ریزی داخلی حاد
  • وجود وسایل الکترونیکی و مدار دار در بدن، مثل ضربان ساز قلب، دستگاه تحریک عصب
  • وجود گچ یا آتلی که نباید باز شود.

این دستگاه هیچ اثر مخربی بر روی ایمپلنتهای فلزی و پیچ و پلاکها نداشته و کاملا  ایمن و safe است.